Popüler Yayınlar

15 Eylül 2014 Pazartesi

Forsaken World


“Dyos Evren’de yer alan bir Dünya buldu ve ismini “Eyrda” olarak belirledi. Yerden göğe kadar uzanan devasa bir ağacın bulunduğu kasvetli bir mekandı. Dyos bu ağacın üzerinde yer alan oldukça büyük bir yıldız çarkı keşfetti. Yıldız çarkının üzerinde her biri, bir Tanrının portresini simgeleyen parıltılı yıldızlarlar doluydu. Dyos bu yıldızlar arasında yalnızca kendi portresini değil aynı zamanda Nyos’unkinide gördü.
Bu bilinmeyen çarkla karşılaşmak Dyos’a belirsiz bir zayıflık hissi verdi. Keşfinden sonra Dyos, on milyon yıl boyunca Eyrda’da yaşamaya devam edip, çarkın gizemini öğrenmeye çalıştı. Ne yazıktır ki başarılı olamadı. Geçirdiği on milyon yıl boyunca, diğer Tanrıları Eyrda’yı büyüleyici bir Dünya’ya çevirmek için çağırdı. Son olarak Dyos üç çocuğu Tytan, Illyfue ve Vyda’ya Eyrda’yı hediye bırakarak, Evren’deki kalan seyehatına devam etti.
10 milyon yıl boyunca, Cüceler, İnsanlar, Elfler ve Taşadamlar yaratıldı.Her ırk’ın yeni bir başlangıcı vardı:Tytan kısa ama çalışkan, madenci bir ırka ihtiyaç duydu ve Cüceler’i yarattı. İnsanlar Illyfue tarafından Vyda’nın görünümünden esinlenerek Ousta da yaratıldı. Vyda her ne kadar İnsanlar’ı umursamaz tavırlar takınsada, benzerliğinden sıkılmasına rağmen gizlice bu ırkı sevdi ve onlara bir çok kadim gizemini öğretti.Illyfue Elfler’i kendi görüntüsünde yaratıp ormanlara kulları olması için bıraktı. Taşadamlar Tytan tarafından devasa kutsal taşlar oyularak yaratıldı. Sadece erkeklerden oluşan özgün bir ırk. Soylarını Taşlardan seremoni ile yaratıyorlar. Nyos Eyrda’yı ilk ziyaret ettiğinde, yok etmek istiyordu. Fakat Dyos kudretinden çekindiği devasa bir çark keşfetti. Nyos’un aklını karıştıracak yanlış ipuçları bırakarak onu istediği yola çekmeyi amaçlıyordu. Herşeye rağmen Dyos ayrılmadan önce Eyrda’ya çocuğu Mylvada’yı bıraktı. Mylvada yok etmeye eğilimli tavırlar barındırıyordu.
Mylvada Dünya’da hoş karşılanmamıştı. Diğer üç Tanrı tarafından çekinilmişti. Bu durum Tanrılar arasında gerçekleşen ilk savaşa yol açmıştı. Savaş kuzey ülkesi Norta’da gerçekleşti. Savaş yüz yıl sürmüştü ve Mylvada’nın yok etme planlarının suya düşmesiyle sona ermişti. Norta savaş sonrasında çok hasar almıştı ve sonunda denizin içine battı. Zaman geçtikçe Mylvada tekrar savaş getirmek için fırsat buldu ve ikinci kez Eyrda işgaline başvurdu.Bu tavır Tanrılar arasında ki ikinci büyük savaşı tetikledi.Tytan yeni keşfedilmiş Kadim Yadigarı silahını kuşandı. Bu yadigarlar olağan üstü güçlere sahipti ve kim elinde tutsa, kuşkusuz sahibine galibiyeti getirirdi.Tytan yadigarlarla donanmanın ardından, Vyda ve Illyfue’den aldığı müttefik desteği ile Mylvada’yı bir kez daha devirmeyi başardı. Fakat merkez ada Shyntola, savaşdan aldığı hasarla Dünyaya büyük kara bir delik veriyordu. Üç Tanrı bir araya geldi ve Kadim Çatlağı açarak bu lanetli adayı Eyrda’yı sonundan kurtarabilmek adına içine gömdüler. Yalnızca batı Ousta’ya dokunlmadı. İkinci savaş açık vermeden Shlia, Mylvada’nın terör planlarını alt üst etmek için Ousta’ya taşındı. Shylia Ousta’da Herhevid adında bir insana aşık oldu.
Aşkıyla sonsuza dek yaşabilmek ve onu ölümün acı yanından kurtarabilmek için Mythic Embrace’i kullanarak onu ölümsüz yaptı. Herghevid böylelikle ilk safkan ırkı oldu.Mylvada geri çekilmiş olabilir fakat asla malübiyeti kabullenemezdi. Bu sebple Eyrda üzerine yeni bir saldırı planlıyordu. Tytan, Illyfue ve Vyda Kadim Yadigarının içindeydiler. Shylia Eyrda’nın tüm ırklarını, Mylvada’nın saldırılarına karşı koymak için yönetti. Sonunda Shylia galibiyet ile ve Mylvada ise tekrar yenilgiyle karşılaşmıştı. Kadim Yadigarı savaş esnasında kaybolmuştu. Savaşda destek olan diğer tüm Tanrılarda bu yadigarla düştüler.Mylvada, Eyrda’da gerçekleşen savaştan hayatını son anda kurtarmıştı. Daha sonrasında Eyrda Ağacının kökeninden olan devasa yaratık Dysil’i uyandırdı. Devasa bir ejderhanın vücudu Dysil’e verilmişti. Shyntolay’a hükmederek Mylvada ile birleşmek için bekledi. Mylvadanın mükafatına karşı sabırsızlıkla Fırtına Lejyonunu yönetti. Bu durum Ousta’yı yok etmeye yönelik bir savaş başlattı. Sonunda Dünyada tek bir birlik olarak ve kahraman İsanlar tarafından yönetilen ırklar tarafından devrildi. Fakat Dysil ikinci bir planın peşindeydi…Artık ülkenin kaderi senin ellerinde olacak. Dysil’e karşı hangi ırk ile savaşacağına karar vermelisin. Aynı zamanda eski savaşlardan kalma çok güçlü yadigarlar bulabilirsin. Hatta seni ölümsüz kılabilecek Tanrısal Essansı aramalısın. Kötülüğe karşı birliğine oluştur ve onları sonsuza dek uzaklaştır.”
Hikayemiz böyle.  Forsaken World, Perfect World’ün Kuzey Amerikada pazara sürdüğü altıncı MMORPG. Oyunun Open Betası 2011’in Mart’ında oyuncularla buluştu. Oyundaki öne çıkan farklılıklar ise Kindred isimli Vampir ırkı, büyük guild savaşları, guildlerin kendine ait olan kasabaları ve her sunucuda bulunan 10 kişinin Tanrı olabilme imkanıydı.
Karakter yaratma ekranına geldiğinizde free-to-play oyunlarda genelde gördüğünüzden daha çok detayı değiştirebildiğinizi farkediyorsunuz. Yine bu ekranda beş farklı ırktan birini seçmeniz gerekiyor; Human, Elf, Dwarf, Stoneman, and Kindred. Bu ırklara özel sınıflar ve ırkların kendi özellikleri arasında seçimler yapıp en doğru karakteri tasarlamanız gerekmekte. Oyunda sınıflar ırklara göre ayarlanmış. Yani bi human açıp “Hunter” açamıyorsunuz. Aynı zamanda da Stoneman adlı ırkımız tek cinsiyete sahip, yani erkek. Aynı zamanda sınıf seçme ekranında gördüğünüz yıldızlı derecelendirmeye göre de o sınıfın zorluğunu ve kolaylığını öğrenebiliyorsunuz.
Oyunda hareket etmek için “W-A-S-D” kullanabildiğiniz gibi farenizle de “Point-to-click” olayı ile hareket etmeniz mümkün. Aynı zamanda “Auto-Routing” olayı da mevcut. Yani gitmeniz gereken yeri işaretliyorsunuz ve daha sonra karakteriniz oraya kendi kendine gidiyor. Kombat tarzı ise diğer MMO’larla aynı. Yani yeteneklerinizi ve normal saldırılarınızı kullanıp yaratıkları kesiyorsunuz.
Görevler ise Forsaken World’ün en önemli parçalarından biri. Hatta öyleki, çoğu pay-to-play oyun bile bu görev düzeninden ip uçları alıp yararlanmıştır. Ana görevler olduğu gibi, yan görevler, hikaye görevleri, zindan görevleri ve sosyal görevler de var. Sosyal görevler dediğimiz oyuncuların birbirleri ile iletişim içinde olmasını zorunlu kılan görevler.
Oyunda aynı zamanda “Achievement” sistemi de var. Bu sistemde aldığınız “Achievement”lere göre ganimetler, madalyalar ve ünvanlar alabiliyorsunuz. Aynı zamanda özel eşyalar da kazanabilir ve bu eşyaları diğer oyuncularla takas edebilirsiniz. Bu arada oyunda 200 üzerinde “Achievement” var.
Oyunda level atlamak ise pek zor bir olay değil. Görevler oldukça fazla ve aynı zamanda çoklu yaratık öldürme görevleri de var. Değişik Npc’lerden haftalık veya günlük olarak sınırlı sayıda aldığınız görev kağıtları ile seri olarak yaratıkları kesip deneyim puanı kazanabiliyorsunuz. Tabi bunun almanı kuru kuru yaratık öldürürsek seviye atlarız değil. O tür bir mantık oyun içinde tutmuyor.
Fwclass
Oyundaki sınıfların aynı zamanda üç farklı talent ağacı var. Sınıfınızı aynı zamanda nasıl bir talent yapmanız gerektiğini de düşünmeniz lazım. Birçok talent seçeneği olduğundan dolayı, ırkınıza, oyun tarzınıza uygun bir yetenek ağacı dizebildiğiniz gibi puanları dengeli tutarak “hybrid” bir yetenek ağacı da dizebiliyorsunuz. Daha iyi fikirler ve yetenek dizilimleri bulabilmek için rehberleri incelemeniz bence yararınıza. Talentlerden bahsetmişken sınıflara bir bakış yapalım.
Warrior - Fazla canı olan , yakın mesafeye yüksek hasar verebilen sınıf. Daha ne denebilir.
Protector - “The Tank”.
Assassin - Gizlenme uzmanları. Yakın mesafeye çok büyük derecede hasar verebilirler.
Marksman - Uzun mesafeli sınıfımız. Uzun mesafeye ciddi zararlar verebilir ve düşmanlarını yaralayabilir.
Mage – Elementlerin efendisi. Çok yüksek hasar verebilirler ancak canları ve dayanıklılıkları azdır.
Priest - Doktorumuz.
Vampire - Yakın dövüşü büyü ile birlikte yapabilen sınıf. Yeteneklerini kullanmak için kendi canını yiyebilir aynı zamanda düşmanlarının canını da emebilir.
Bard - Oyundaki en iyi engelleyici sınıflardan biridir. Genellike destek amaçlı kullanılsada, PVP’de yeri çok büyüktür.
Oyundaki diğer ilgi çekici kısım ise “Evcil Hayvan” alabilme olayıdır. Bunun için belirli levellerde belirli zindanlara girip hayvan ruhu topluyoruz. Bunları daha sonra ufak bir kuluçka dönemine sokuyoruz. Kuluçka ne kadar uzun sürerse o kadar iyi hayvanımız oluyor. Hayvanları her sınıf rahatlıkla kullanabiliyor. Yine oyun tarzınıza göre hayvanlarınıza yetenek alıp geliştirebiliyorsunuz.
Oyundaki pvp anlayışı başta anlattığım gibi öncelikle “Birlik Savaşları” üzerine. Genellikle çok geniş gruplar halinde guildiniz için kan döküyorsunuz. Diğer türlü ise “Arena”lar mevcut. Kurduğunuz 3 kişilik ve 5 kişilik takımlarla belli arenalarda hayatta kalma mücadelesi veriyorsunuz. Arenaların içerisindeki değişik “Power-up”lar ile durumu kendi lehinize çevirebilmeniz mümkün. Düşmandan kaçarken hız ya da can rününü alıp kendinize şans yaratabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder